Praktijk voor Gezonde Voeding & Gewichtsbeheersing

Tips

Om het afslanken wat makkelijker voor u te maken heb ik hieronder een aantal handige tips opgesomd. Natuurlijk heb ik er nog veel meer en vertel ik u daar tijdens het consult graag meer over.

Uit eten gaan
Wanneer je uit eten gaat om bijvoorbeeld iets te vieren of je gaat beroepsmatig vaak buitenshuis dineren zijn er veel praktische tips om de calorieën te beperken, namelijk;

• Drink matig alcohol, een glas wijn levert bijvoorbeeld al gauw 100 kcal en het blijft niet vaak bij slechts één glas;
• Neem geen dessert, deze zijn vaak vet of suikerrijk. Wil je wel graag iets na, neem dan een schaaltje vers fruit of een lekker kopje koffie met één bonbon of een klein koekje;
• Gebruik zo min mogelijk sauzen bij het eten, deze bevatten vaak veel calorieën (de rode sauzen minder);
• Eet totdat je nog een beetje trek hebt en stop dan, je zult merken dat het verzadigingsgevoel even later optreedt;
• Vraag om gekookte aardappelen in plaats van patat/gebakken aardappelen of zilvervliesrijst, beiden een stuk voedzamer en minder calorierijk.

Boodschappen doen
Om niet in de verleiding te komen om allerlei lekkere dingen in je winkelwagentje te gooien kun je het volgende doen:

•   Zorg ervoor dat je een volle maag hebt zodra je gaat winkelen;
•   Maak een boodschappenlijstje en houd je daar strikt aan;
•   Neem zo min mogelijk kant en klaar voedsel mee en voorkom op die manier dat je in de verleiding komt.

Tussendoortjes plannen
Door je tussendoortjes te plannen en bewuste keuzes te maken voorkom je dat je gaat zondigen en je vervolgens schuldig gaat voelen. Je geniet dan des te meer van het tussendoortje!

Inschakelen van je directe omgeving
Als je aan het afslanken bent kan het best eens lastig zijn om niet toe te geven aan alle verleidingen die je op je pad tegenkomt. Wat je dan kunt doen is een aantal mensen in je directe omgeving vragen je hierin te ondersteunen. Vraag ze om bijvoorbeeld niet aan te dringen dat enorme stuk slagroomgebak op te eten tijdens een verjaardagsfeestje, vraag ze je te motiveren en te stimuleren en je er attent op te maken wanneer ze kunnen zien dat je bent afgevallen. Een complimentje over je nieuwe figuur is een enorme stimulans! Een kring van supporters kan derhalve een enorm verschil maken.


 

Tijdens het consult vertel ik u graag meerdere tips!